Ugrás a fő tartalomra

The River - Season I.

The River - Season I.

Ez a hamar - az első évada végén - hamvába holt misztikus/horrorisztikus tv-sorozat 8 résszel ajándékozza meg a stílus kedvelőit. A párommal volt szerencsém végignézni, és mint az a saját példánkból kiderült, neki, akinek gyakorlatilag semmi köze a stílushoz, sokkal jobban tetszett. Őt a táj - az Amazonas - szépsége teljesen kárpótolta azokért a hiányosságokért, amiken egy igazi rajongó inkább fennakad, ugyanis a történet - amiben minden van egyébként ami egy ilyen epizodikus felépítésű sorozatból nem hiányozhat, szellemek, démonok, zombik, gyilkos bennszülöttek - meglepően kiszámítható és sablonos lett sajnos. Ezenkívül még nagyobb probléma volt, hogy izgulni sem igen lehetett rajta. 

Azt mindenki döntse el maga, hogy az ide-oda rázkódós kézikamerás felvételeket mennyire élvezi (én betegen néztem most és nem volt jó), de sajnos itt azzal is együtt kell élni, hogy amúgy sem nagyon látni szinte semmiből se sokat, hát még így. Senki nem azért kezdi el nézni ezt, mert logikailag hibátlan műként képzeli el, de sajnos túl sok helyen volt gondolati bakugrás a forgatókönyvben. Persze mindent meg lehet magyarázni, hiszen ez egy misztikus sorozat, belefér, de jobb lett volna, ha egy jó forgatókönyv fért volna bele. Egyébként a technikai megvalósítása jó lett, nem látszik, hogy nagyon spóroltak volna a pénzzel (persze spóroltak, erre is jó a kézikamerás trükközés, könnyen el lehet kenni a problémásabb látványt).

Eloise Mumford
A történet eleje sok jót ígért, amiből aztán megvalósítani nem sok mindent sikerült, de például nekem a színészekkel most nem volt semmi kirívó problémám, sőt a néger operatőr még vicces is volt a maga szerepéhez mérten. A sorozat szépsége Eloise Mumford lenne, aki tényleg jól nézett ki, de végig azt hittem, hogy ismerős valahonnan, erre mikor megnéztem, hogy mikben szerepelt, kiderült, hogy nem láttam még soha semmiben, azt hiszem ez a tipikusan a tizenkettő egy tucat kategória, nem miatta fog leragadni senki a sorozat elé. A férfi szereplőkről inkább nem írnék semmit. :)

A 8 rész végén egy őrületesen nagy sablon cliffhanger van, ami körülbelül az első résztől tudható - mármint annak aki nem az első horror témájú műveként élvezte végig a sorozatot -, de a sok panaszkodás után azért hozzátenném, hogy annyira rossz azért nem volt, hogy egy teljes 24 részes évadot is ne néztem volna végig belőle, egyszerűen csak a Paranormal Activity rendezőjétől én többet vártam. Idén elvérzett az első sorozatom, amit szerettem volna nézni (ha jó) sokáig - és nem is sok ígéretes maradt, amennyire figyelem a sorozatos híreket.

Tudtok ajánlani jó sorozatot, ami 2011-ben (vagy 2012-ben) rajtolt és kihagyhatatlan? Stílusra mindegy milyen.



Értékelés: 5/10
(Páromnak kedvence lett 10 8/10) :P

Linkek:

Megjegyzések

  1. awake, grimm, revenge, ezek újak.
    régebbiek közül borgias, és a the killing az, amik tuti nyerő nálam, mindkettő a második évadnál tart.
    én szeretem a secret circle-t is, de azt nem feltétlen ajánlom.:D
    van még a whitechapel, ami már három rövidke évadot ért meg, meg az olyan alapok, mint a spartacus, vagy a róma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Awake-et már cancelezték is, a Grimm még várós, de azt hallottam róla, hogy nem jó (vagy az a Once Upon A Time volt az lehet, de a kettő közül az egyik), de azért belenézek.
      A Killing az persze alap,jó volt az első évad. A Borgias-t szerintem kihagyom, a Tudorok rohadt unalmas volt (nekem) végig sem tudtam nézni 1 évadot sem, pedig volt benne az a jó kis vörös! :)
      Spartacus, Róma már mögöttem, a Whitechapelről jókat hallottam, rákeresek majd - az angol sorozatokat bírom.
      Köszi!

      Törlés
    2. Ja Revenge, ezt most fejből nem tudom mi, megnézem!
      Secret Circle-t kihagyom! :) (Meg a Drop Dead Divát is, pedig haverom nézi!) :D

      Törlés
    3. :DD de a secret circle nem olyan, mint a drop dead diva.:D de tényleg ne nézd, de R-nek ajánlom. jó kis lightos.
      a grimm nem olyan rossz. megvan a once upon is, de abba még nem néztem bele, de róla semmi jót nem hallottam.
      jaaa, DOWNTON ABBEY.
      nem számít, hogy az awaket ellőtték, sztem nagyon jó, érdemes nézni.
      ja, régi, de a flashforward megvolt már?

      Törlés
    4. Aha meg, persze az is cancel lett.
      Nem hittem, hogy a Lost is végigmegy, de én azért szeretem még most is, mert kerek, és mikor visszagondolok rá, nincs keserűség, hogy 5-6 évig néztem és csak az idő ment el rá, mert most akkor mivan?) :)
      Jók ezek a high-concept sorozatok, csak mindig hamar véget érnek. :(

      A Downtown Abbey-t megnézem majd, arról is jókat hallottam.

      Törlés
    5. már többször megállapítottam, hogy az amcsi nézők hülyék. olyan marha jó sorozatokat kaszálnak el, csak azért, mert a tévénéző lusta gondolkodni, és ha nem fetrenghet órákon át a röhögéstől idióta poénokon, hanem fel kéne venniük a fonalat, és kicsit megjáratni az agyukat, akkor már inkább nem is nézi.

      Törlés
    6. Igen. Lehet, hogy ezért is bízom jobban/keresem mostanában inkább az angol sorozatokban/at.

      Törlés
  2. eszembe jutott még a wallander kenneth brannagh-val.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokat is megnéztem. Még egy ennyit picsogó, síró felügyelőt! Nem tetszett igazából. A táj igen, meg a sztorik sem voltak rosszak, de Wallander karaktere túl sok volt. :)

      Törlés
    2. na, látod, ezt nem tudom, nem láttam.:D K.B. nem igazán kedvencem.

      Törlés
  3. Nekem nagyon bejött a River. Imádtam a tájat, és én is akarok egy MAGIC-et, amivel hajózok majd a családommal az Amaonason. Tudni kell, hogy rühellem a horrort, ezért nálam itt volt az élvezhetőség határa. A férfi főszereplőkről pedig csak annyit, hogy Thomas Kretschmannért és Paul Blackthorne bevállalnék pár ajtócsapkodást itthon, kettőjükért pedig mégtöbbet. :D:D:D
    Nálam 8/10

    VálaszTörlés
  4. Ha angol sorozat akkor Skins és Little Britain, nem most indultak de kihagyhatatlanok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Skinsnek a 6. évadjánál tartok, az nagyon-nagyon-nagyon jó, a másikra rákeresek majd. Köszi!

      Törlés
  5. Angol sorozatok közül (meg úgy egyébként is) nálam a Merlin az abszolút befutó. Igaz, hogy nem most indult, de én nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na a Merlinbe nem mertem belekezdeni, az nagyon B-nek tűnt (vagy az a Camelot volt?) (És van olyan hogy Camelot egyáltalán?)! :D
      Megnézem majd ezt a Merlint is, köszi! Az Artúr királyos mondakört azt csippantom nagyon.

      Törlés
    2. neeem, a Camelot nem B, az A+, nagyon is!:)))
      a Merlin nálam F.

      Törlés

Megjegyzés küldése